Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
12Next
Return to list New
2018
View
22
Reply

Kereta Dilarikan, Suami Isteri Diikat Rumah Diserbu Penyamun

[Copy link]

Author: CARI-MAL       Show all posts   Read mode

Author
Post time 24-5-2019 01:31 PM | Show all posts |Read mode
Lima perompak memecah masuk sebuah rumah sebelum mengikat sepasang suami isteri di Taman Senggi, Siniawan, Bau jam 3 pagi semalam, lapor Harian Metro.








Dalam rompakan bersenjata itu, penyamun melarikan kereta Nissan Grand Livina dan wang simpanan berjumlah RM2,000 serta tiga unit telefon pintar; Asus Zenfone Max, Huawei Mate 8 dan Huawei Nova 3i.


Menurut Ketua Polis Daerah Bau, Deputi Superintendan Poge Nyaon, aggaran kerugian dialami mangsa berjumlah RM60,000.


Difahamkan, ketika kejadian, juruteknik komputer berusia 34 tahun itu dan isterinya sedang tidur ketika rumah mereka dipecah masuk penyamun melalui tingkap bahagian dapur.


Mangsa kemudian diikat menggunakan wayar dan dawai penyangkut baju, namun mereka bernasib baik kerana tidak mengalami sebarang kecederaan dalam kejadian.


Poge Nyaon meminta orang ramai berwaspada dan sentiasa mengutamakan aspek keselamatan dengan mengunci pintu pagar rumah.


Sementara itu, Utusan Borneo melaporkan mangsa tidak mengenali kesemua penyamun terbabit dan kes masih dalam siasatan mengikut Seksyen 395/397 Kanun Keseksaan. - CARI

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 24-5-2019 02:15 PM From the mobile phone | Show all posts
Penyamun terbabi?{:run
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 02:17 PM | Show all posts
kedai dah tanak amik fon huawei seken skang ni
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 02:29 PM From the mobile phone | Show all posts
bln2 puasa pon bt hal la
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 02:33 PM | Show all posts
Silap la penyamun bawa lari henpon tu....
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 02:55 PM | Show all posts
precious_chicas replied at 24-5-2019 02:33 PM
Silap la penyamun bawa lari henpon tu....

dah tu je ade..
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 02:58 PM | Show all posts
Tak berbaloi hangpa curi kat rumah rakyat marhain
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 02:58 PM | Show all posts
apa yg ada dlm hp tu yg lg penting....wat ada video ehem laki-bini....hahhhh naya
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 03:21 PM From the mobile phone | Show all posts
Pentingnya kunci pintu pagar
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 04:26 PM | Show all posts
kan dlm hp tu ade gps....so bleh la tracking perompak tu kot?
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 04:34 PM From the mobile phone | Show all posts
Curik huawei nak buat apa kahkah
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 04:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Mujur tak diapa2kan, esp bini dia.
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 04:39 PM | Show all posts
ekonomi negara teruk

makin teruk, makin banyak la kes curi harta orang lain

cam kat brazil sana

Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 04:50 PM | Show all posts
sufi^_^ replied at 24-5-2019 04:34 PM
Curik huawei nak buat apa kahkah

Haha boleh gak ni, troll bagi hadiah huawei masa raya kat anak sedara.
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 04:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Lagubestbest replied at 24-5-2019 08:50 AM
Haha boleh gak ni, troll bagi hadiah huawei masa raya kat anak sedara.

Hahahaha.... bagi kat budak kecik, bukan dia tau pun .
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 05:12 PM | Show all posts

Kan. Btw, semenjak heboh pasal Huawei ni, penulis berita pun siap detail lagi citer hp dilarikan jenama itu
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 10:10 PM | Show all posts
musim nak raya ni lg menjadi2 perompak bagai..hati2 lah semua..
balik kg berpesan2 lah pd jiran @sedara mara yg tak blk lg..
Reply

Use magic Report

Post time 24-5-2019 10:27 PM | Show all posts
Alahai jahatnya orang sekarang.
Reply

Use magic Report

Post time 26-5-2019 06:36 PM From the mobile phone | Show all posts
Hawau wei pe yamun
Reply

Use magic Report

Post time 28-5-2019 10:31 AM | Show all posts
sentiasa berhati-hati yer poromer sekalian
Reply

Use magic Report

12Next
Return to list New
You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list