Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
28232
View
300
Reply

[Jenayah] Kes bunuh pensyarah selesai, motif dikenal pasti - Polis

[Copy link]

Author: safriehalim    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 4-8-2020 04:29 PM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Kes bunuh seorang pensyarah universiti tempatan yang mayatnya ditemukan di dalam sebuah kereta di pinggir tasik PKNS Pinggiran Cyberjaya pada awal Khamis lepas dianggap selesai.

Ketika memaklumkan perkara itu kepada pemberita di sini hari ini, Ketua Polis Selangor Datuk Noor Azam Jamaludin berkata ini kerana motif pembunuhan telah dikenal pasti.

Bagaimanapun siasatan termasuk mencari bukti yang boleh disabitkan dengan perbuatan tetap diteruskan, katanya ketika ditanya mengenai penugasan Pasukan Polis Marin di kawasan tasik Taman Putra Perdana di Puchong.


Beliau ditemui pemberita selepas Majlis Serah Terima Tugas Ketua Polis Daerah KLIA di sini.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Sepang ACP Wan Kamarul Azran Wan Yusof yang ditemui pemberita pada majlis sama, berkata siasatan mendapati suspek membuat tempahan perkhidmatan e-hailing untuk terus ke lokasi mangsa ditemui.

Suspek berkata dia mencari isterinya yang tidak pulang, namun menimbulkan keraguan apabila Grab Car yang ditempahnya terus ke lokasi kejadian, sedangkan kalau kita mencari orang hilang, kita akan cari di merata tempat, katanya.

Dalam kejadian kira-kira 1 pagi 30 Julai lepas (Khamis), pensyarah Universiti Islam Antarabangsa Malaysia Prof Madya Dr Maizatulnisa Othman, 40, ditemukan mati di dalam sebuah kenderaan berhampiran tasik itu.

Susulan itu, polis menahan seorang lelaki berusia 41 tahun yang juga suami mangsa.

Menurut laporan, suspek dikatakan berpura-pura mencari isterinya dengan ditemani anak perempuan mereka yang berusia 14 tahun menggunakan perkhidmatan e-hailing selepas dipercayai membunuh wanita itu secara menjerutnya dengan tudung yang dipakai mangsa.

Kejadian dipercayai berlaku di Taman Mas, Putra Perdana pada Rabu lepas dan media melaporkan motif pembunuhan disebabkan suspek tidak dapat menerima hakikat isterinya memfailkan pengesahan penceraian.

Mengulas lanjut, Wan Kamarul Azran berkata polis telah mengambil keterangan anak perempuan mereka dan akan memanggil beberapa individu lain termasuk seorang wanita yang dikaitkan dengan suspek bagi diambil keterangan untuk membantu siasatan kes.

Lelaki itu direman sehingga Khamis ini dan Wan Kamarul Azran tidak menolak polis akan memohon lanjutan perintah reman terhadap suspek yang juga seorang sukarelawan sebuah badan bukan kerajaan.

-- BERNAMA
IMG_20200804_162808.jpg

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 4-8-2020 04:31 PM | Show all posts
kata polis tgh "scuba diving" cari jam...jumpa dah?
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 04:41 PM From the mobile phone | Show all posts
bukan cari henpon.ke
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 04:44 PM From the mobile phone | Show all posts
Islam ke perangai ganas mcm ni...eeeiii takutnya siisss..masa nk kawhhhwin siap baca quran bagaii..ujung2
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 04:52 PM From the mobile phone | Show all posts
famri7 replied at 4-8-2020 04:44 PM
Islam ke perangai ganas mcm ni...eeeiii takutnya siisss..masa nk kawhhhwin siap baca quran bagaii..u ...

Tulah sis famrina... Sama jugak leluhur, kawen depan paderi, ada yg dalam tokong, dalam kuil keliling api... Hujung hujung.................
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 04:55 PM | Show all posts
tah mcm mana dia kena pulas dgn pulis gamaknye smpai hari yg sama terus ngaku, tak serupa chriss watt tu lama baru tau tu pun tak reveal habis...

bangga scandal, dapat hidup selevel dengan scandal chriss watt dan segala legend scandal lain
dua2 match from hell...sama bongoknya, kesian mak bapak ada anak syaitan mcm ni
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 05:11 PM From the mobile phone | Show all posts
Tetiba rasa bangga dan salute dgn pdrm..mcm mn la dorang gasak setan tu sampai mengaku segala.
Al Fatihah utk Dr Mai..tabahkanlah hati mu wahai anak yg ditinggalkan
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 05:14 PM From the mobile phone | Show all posts
jerukkedondong replied at 4-8-2020 05:11 PM
Tetiba rasa bangga dan salute dgn pdrm..mcm mn la dorang gasak setan tu sampai mengaku segala.
Al F ...

Ada la caranya guna psikologi apa semua. Mcm I selalu tengok TV show Crime Investigation, polis citer cara diorg soal siasat ni ada beberapa cara. Tak kena cara A, diorg pusing cara B. Lama lama suspek kantoikan diri sendiri.
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 05:18 PM | Show all posts
erm kesian anak arwah.. moga dpt hukuman setimpal
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 05:21 PM | Show all posts
Nanti bicara buat la terbuka..jgn mcm kes nurse tu..
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 05:22 PM From the mobile phone | Show all posts
famri7 replied at 4-8-2020 04:44 PM
Islam ke perangai ganas mcm ni...eeeiii takutnya siisss..masa nk kawhhhwin siap baca quran bagaii..u ...

Hamboi2 engko...
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 05:23 PM From the mobile phone | Show all posts
jerukkedondong replied at 4-8-2020 05:11 PM
Tetiba rasa bangga dan salute dgn pdrm..mcm mn la dorang gasak setan tu sampai mengaku segala.
Al F ...

Rasa hebat sgt kan
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 05:23 PM | Show all posts
justchu replied at 4-8-2020 04:55 PM
tah mcm mana dia kena pulas dgn pulis gamaknye smpai hari yg sama terus ngaku, tak serupa chriss wat ...

husband arwah ada scandal ka?
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 05:25 PM From the mobile phone | Show all posts
Mak apak bg anak belajo tggi2.. dpt kja elok2.. last2 mati kna bunuh dgn jantan kebret cmtu ja.. kesian.. kesian sgt kt mak pak n anak pompuan tu
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 05:34 PM | Show all posts
justchu replied at 4-8-2020 05:55 PM
tah mcm mana dia kena pulas dgn pulis gamaknye smpai hari yg sama terus ngaku, tak serupa chriss wat ...

tp kadang2 ada org (suspek) ni jenis darah gemuruh atau jenis tak pandai berbohong atau jenis mudah surrender...belum polis tanya,dia dah jelas/terjelaskan everything...manusia kan lain2..tp dlm kes ni, tak tau lah sama ada polis pulas atau dia yg mepulas...
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 05:35 PM From the mobile phone | Show all posts
Lahanat ni sanggup ek ajak anak buat2 cari arwah? Sanggup dia biar anak dia nampak mayat mak dia mcm tu.  How heartless can a person be??  Suami dan bapak tak guna!
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 05:38 PM From the mobile phone | Show all posts
justchu replied at 4-8-2020 04:55 PM
tah mcm mana dia kena pulas dgn pulis gamaknye smpai hari yg sama terus ngaku, tak serupa chriss wat ...

Sane dlm blik temubual ade cctv, Chris tu kantoi sebab cctv jiran dia jew.. Nasib baik
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 05:55 PM From the mobile phone | Show all posts
Kurex replied at 4-8-2020 04:52 PM
Tulah sis famrina... Sama jugak leluhur, kawen depan paderi, ada yg dalam tokong, dalam kuil kelil ...

Hahahaha.. Adan uke famri
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 05:58 PM From the mobile phone | Show all posts
Dia order ehailing terus p crime scene, senang sgt polis bleh baca
Reply

Use magic Report

Post time 4-8-2020 06:10 PM | Show all posts
justchu replied at 4-8-2020 04:55 PM
tah mcm mana dia kena pulas dgn pulis gamaknye smpai hari yg sama terus ngaku, tak serupa chriss wat ...

rasanya polis dah curiga dengan jalan cerita laki ni...mana mungkin ambil grab boleh terus ke tempat kejadian...logik?..ujung2 terpaksa ngaku bila kantoi...
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list