Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
1234Next
Return to list New
4269
View
65
Reply

[Politik] Wanita PH selar timbalan menteri siar gambar anak mangsa bunuh

[Copy link]

Author: I.am.PH       Show all posts   Read mode

Author
Post time 5-8-2020 08:14 PM | Show all posts |Read mode
Edited by I.am.PH at 5-8-2020 12:17 PM

Wanita PH selar timbalan menteri siar gambar anak mangsa bunuh
By Wartawan Malaysia Gazette - 5 August 2020



KUALA LUMPUR C Timbalan Menteri Wanita, Keluarga dan Masyarakat didakwa tidak bertanggungjawab apabila berkongsi gambar ketika menziarahi seorang remaja perempuan, anak kepada mangsa pembunuhan baru-baru ini.

Gambar kanak-kanak itu telah tular di media sosial dan turut dijadikan bahan di muka hadapan akhbar Utusan Malaysia pada hari ini.

Tragedi dan keadaan traumatik kanak-kanak itu sepatutnya tidak disebarkan untuk tontonan umum, apatah lagi dijadikan ruang oportunis meraih sokongan politik, kata Wanita Pakatan Harapan yang kecewa dan dukacita dengan perkembangan itu.

https://www.utusan.com.my/premium/2020/08/beri-hana-ruang-untuk-bertenang/

Ketua Wanita PKR, Parti Amanah Negara dan DAP dalam kenyataan bersama menyifatkan Datuk Siti Zailah Mohd Yusoff telah cuai dalam melindungi hak kanak-kanak.

Sebagai kementerian utama yang menjadi pemegang taruh terpenting isu kanak-kanak di Malaysia, beliau seharusnya lebih peka dan sensitif terhadap hak kanak-kanak tersebut dan menjadi teladan baik kepada orang awam dan pihak media, kata Fuziah Salleh, Aiman Athirah dan Chong Eng dalam kenyataan bersama.

Malah mereka menegaskan tindakan tidak bertanggungjawab Siti Zailah itu adalah salah di bawah Akta Kanak-Kanak.

Wanita Harapan menggesa semua pihak termasuk pimpinan Kerajaan Perikatan Nasional dan Utusan Malaysia memahami dan menghormati perundangan sedia ada yang melindungi kanak-kanak di Malaysia, ujarnya. C MalaysiaGazette



Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 5-8-2020 08:40 PM | Show all posts
bapak budak tu mmg celaka lahanat terbangsat haramjadah
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 08:42 PM From the mobile phone | Show all posts
Hahahahahaha. Antara muntri bongok dari PAS. Smpai ttup twitter la gara2 kebodohan berotakkan lobainita
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 08:43 PM From the mobile phone | Show all posts
Apa ke bangang nye menteri dan reporter.. bukan ke salah dari segi undang2.. mangsa masih minor
Reply

Use magic Report

Author
 Author| Post time 5-8-2020 08:46 PM | Show all posts
Siti Zailah didakwa cuai melindungi kepentingan, keselamatan kanak-kanak
Oleh MALAYSIA DATELINE August 5, 2020 4:48 pm



Wanita Harapan melahirkan rasa dukacita serta kecewa terhadap paparan tindakan Timbalan Menteri di Kementerian Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Dato Siti Zailah Mohd Yusoff yang telah bersikap cuai dalam melindungi hak kanak-kanak di media sosial beliau (posting Instagram beliau yang telah dipadam).

Katanya, tindakan beliau berkongsi gambar beliau menziarahi kanak-kanak tersebut yang merupakan anak kepada mangsa pembunuhan baru-baru ini telah tular di media sosial dan media arus perdana sehingga nama dan gambar kanak-kanak ini dilaporkan di muka surat pertama Utusan Malaysia bertarikh 5 Ogos 2020.

Wanita Harapan ingin menegaskan bahawa tindakan tidak bertanggungjawab Timbalan Menteri dan kecuaian beliau adalah bersalahan dengan Akta Kanak-Kanak yang melindungi kepentingan, kebajikan dan keselamatan kanak-kanak, katanya.

Dalam kenyataan bersama Ketua Wanita AMANAH Aiman Athirah, Ketua Wanita PKR Fuziah Salleh dan Ketua Wanita DAP Chong Eng menegaskan sebagai Kementerian utama yang menjadi pemegang taruh terpenting isu kanak-kanak di Malaysia, beliau seharusnya lebih peka dan sensitif terhadap hak kanak-kanak tersebut dan menjadi teladan baik kepada orang awam dan pihak media.

Tragedi dan keadaan traumatik kanak-kanak ini sepatutnya tidak disebarluaskan untuk tontonan umum apatah lagi dijadikan ruang oportunis meraih sokongan politik, katanya.

Justeru, Wanita Harapan menggesa semua pihak termasuk pimpinan Kerajaan Perikatan Nasional dan Utusan Malaysia untuk memahami dan menghormati perundangan sedia ada yang melindungi kanak kanak di Malaysia.

Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 08:46 PM From the mobile phone | Show all posts
Edited by pasa at 5-8-2020 09:10 PM

Kenal ke pompuan tu tgk gambar budak pompuan pakai mask.

Org PH blh kenal mmg hebat.

Page fb tak kene spam dgn RBA pun.

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=10223069167618985&id=1274582630

Sendu.. PH attack... Claim elaun buat la kerja, sikit.
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 09:15 PM From the mobile phone | Show all posts
pasa replied at 5-8-2020 08:46 PM
Kenal ke pompuan tu tgk gambar budak pompuan pakai mask.

Org PH blh kenal mmg hebat.

Tu nama penuh terpampang kat utusang
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 09:27 PM | Show all posts
Orix replied at 5-8-2020 08:42 PM
Hahahahahaha. Antara muntri bongok dari PAS. Smpai ttup twitter la gara2 kebodohan berotakkan lobain ...

Setuju sangat......

Dia kata MH17 kena tembak sebab pramugari tak tutop aurat! Bayangkan betapa bodohnya!

Namun Din Pagoh anggap dia layak dilantik jadi Timbalan Menteri dan dibayar gaji besar dengan duit rakyat!......

Semoga mendapat balasan dari Allah SWT!

Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 09:33 PM | Show all posts
lobainita ni sebijik cam wan jijah v2..menteri cap ayam!
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 09:41 PM From the mobile phone | Show all posts
Maideen. replied at 5-8-2020 09:27 PM
Setuju sangat......

Dia kata MH17 kena tembak sebab pramugari tak tutop aurat! Bayangkan beta ...

Tutop aurat jelah modal dia. Common sense level budak tadika. Tak habis2 aurat, hudud, aurat, hudud sampai 50 tahun akan dtg kelate tenggelam dek laut pun tak habis lg isu ni diperkuda PAS
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 10:09 PM | Show all posts
Orix replied at 5-8-2020 09:41 PM
Tutop aurat jelah modal dia. Common sense level budak tadika. Tak habis2 aurat, hudud, aurat, hudu ...

"Aurat" pulak musti ikot fahaman dia sebab dia ada certificate dari Allah yang mengesahkan bahawa hanya fahaman dia saja yang betol! Prrrrrrrrpfffftght

Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 10:12 PM From the mobile phone | Show all posts
atira replied at 5-8-2020 09:15 PM
Tu nama penuh terpampang kat utusang

Siap nama bapa dan no ic ke?
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 10:37 PM | Show all posts
I.am.PH replied at 5-8-2020 08:46 PM
Siti Zailah didakwa cuai melindungi kepentingan, keselamatan kanak-kanak
Oleh MALAYSIA DATELINE Aug ...
Wanita Harapan ingin menegaskan bahawa tindakan tidak bertanggungjawab Timbalan Menteri dan kecuaian beliau adalah bersalahan dengan Akta Kanak-Kanak yang melindungi kepentingan, kebajikan dan keselamatan kanak-kanak, katanya.

Dalam kenyataan bersama Ketua Wanita AMANAH Aiman Athirah, Ketua Wanita PKR Fuziah Salleh dan Ketua Wanita DAP Chong Eng menegaskan sebagai Kementerian utama yang menjadi pemegang taruh terpenting isu kanak-kanak di Malaysia, beliau seharusnya lebih peka dan sensitif terhadap hak kanak-kanak tersebut dan menjadi teladan baik kepada orang awam dan pihak media.


Diharap perbuatan bodoh, biadap dan tidak bertanggong jawab lobainita PAS ini akan dikenakan tidakan undang undang!


Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 10:54 PM From the mobile phone | Show all posts
Maideen. replied at 5-8-2020 09:27 PM
Setuju sangat......

Dia kata MH17 kena tembak sebab pramugari tak tutop aurat! Bayangkan beta ...

Tapi ummah sayang
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 10:55 PM From the mobile phone | Show all posts
pasa replied at 5-8-2020 10:12 PM
Siap nama bapa dan no ic ke?

Boh no ic baru tak ok ke.. agak2 la nak backup kebodohan pon
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 10:57 PM From the mobile phone | Show all posts
Sedap dah masuk geng2 ni...yang ditunggu-tunggu dah tiba untuk dikutuk. Lama pendam peluru masing2
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 11:19 PM From the mobile phone | Show all posts
Zaman PHundek video semburit takleh cam

Tiba2 budak pakai mask buleh cam pulok.

Seronok nengok ada cacai2 PHundek kaper lahanat dok berkuntum sakit hati dgn muntri PAS sok sek sok sek kat cini..

Kepanasan menggelupor kerajaan PHundek 22 bulan tombang masih tak hilang lagi..
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 11:27 PM From the mobile phone | Show all posts
Kenapa lah si zailah ni bengap ya? X consult dgan penasihat ke apa ni sebelum berbuat apa? Menteri kesayangan @dino
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 11:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Redskin replied at 5-8-2020 11:19 PM
Zaman PHundek video semburit takleh cam

Tiba2 budak pakai mask buleh cam pulok.

Video semburtitu dh jdi geng kau la bodoh. Nak bekap smpai konar lipat video semburit geng kau tu fikir lah sikit. Bangang!
Reply

Use magic Report

Post time 5-8-2020 11:29 PM From the mobile phone | Show all posts
Takziah dik.Jd insan cemerlang beriman solehah ......
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list