Chinese
Color
Orange
Black
Blue
Purple
Green
Deep Blue
Laman Utama
Forum
Fokus
Semasa
Gosip Socmed
Infozon
tularsuara
Search
3374
View
112
Reply

[Tempatan] DAP lancar tabung derma 10 ringek seorang untuk jamin Guan Eng walaupun Ahli DAP kaya raya

[Copy link]

Author: YgBenar    From the mobile phone    Show all posts   Read mode

Author
Post time 8-8-2020 07:12 AM From the mobile phone | Show all posts |Read mode
Malam semalam, Parti Tindakan Demokratik, DAP melancarkan kempen tabung derma seorang RM10 selama seminggu untuk menampung wang jaminan Lim Guan Eng berjumlah RM1 juta. RM500 000 sudah pun dibayar dan bakinya perlu dibayar pada hari Isnin.

Menurut, laman facebook DAP wang yang telah dibayar itu merupakan pinjaman dari penyokong dan perlu dibayar kembali. Kerana itulah mereka melancarkan kempen derma tersebut.

Manakala lebihan yang diterima dari sumbangan tersebut kata kenyataan itu  akan disalurkan kepada Pilihan Raya Umum untuk memerangi kerajaan pintu belakang dan mengembalikan mandat kepada rakyat Malaysia yang memilih perubahan pada tahun 2018.

Persoalannya di sini, kenapakah pada ketika rakyat berdepan kesukaran hidup akibat wabak covid-19, DAP mahu rakyat menderma kepada ahli politik mereka?

Adakah ahli-ahli politik mereka yang lain semua miskin-miskin belaka tidak langsung ada wang?

Mujurlah ada data pengisytiharan harta mereka yang dilakukan ketika kerajaan Pakatan Harapan dulu.

DAP sewajarnya meminjam dari ahli parlimen DAP yang jutawan-jutawan ini terlebih dahulu sebelum meminta derma kepada rakyat.

Wang jaminan pun nanti akan dikembalikan selepas kes selesai, bukannya hangus. Jadi apa yang nak dirisaukan?

Jadi demi perjuangan DAP, takkanlah tak ada yang bermurah hati untuk membantu setiausaha agung sendiri?

Berikut merupakan senarai ahli-ahli parlimen DAP jutawan.

YB DATO NGEH KOO HAM C Aset RM79 juta.
YB TUAN GOBIND SINGH DEO C Aset RM 14.7 juta.
YB DR. KO CHUNG SEN C Aset RM10 .6juta
YB TUAN TONY PUA KIAM WEE C Aset RM10.4 juta
YB TUAN M. KULASEGARAN A/L V.MURUGESON C Aset RM8.5 juta
YB TUAN WONG LING BIU C Aset RM 8.2 juta
YB TUAN RAMKARPAL SINGH A/L KARPAL SINGH C Rm7.9 juta
YB TUAN NGA KOR MING C RM7.8 juta.
B TUAN SANISVARA NETHAJI RAYER A/L RAJAJI C RM6 juta.
YB TUAN WONG KAH WOH C RM5.8 juta.

Bagaimana pula wang jaminan untuk Lim Guan Eng  yang dikumpulkan melalui derma pada tahun 2016 yang berjumlah lebih RM1 juta itu?

Bukankah ia sudah dikembalikan setelah tuduhan digugurkan jabatan peguam negara? Tak boleh gunakan wang itu untuk jamin Lim Guan Eng untuk kes terkini? Ataupun wang itu sudah disalurkan kepada perkara lain?

Melihatkan perkara ini,   wajarkah ahli politik, yang kaya raya jutawan duit berkepuk-kepuk meminta derma kepada rakyat untuk membantu mereka?


Screenshot_2020-08-08-07-08-12-28.png
Screenshot_2020-08-08-07-07-06-16.png

Rate

2

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Looking for Google Ads Manager expert. Freelance work from home. Profit sharing basis. Please send your resume to HR@cari.com.my
Post time 8-8-2020 07:13 AM | Show all posts
buat la jualan sesama ahli Coin Harapan
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 07:50 AM From the mobile phone | Show all posts
Perghhhhh.. Hahahaa..kaya2 pun harap sedekah org lain? Memalukan
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 07:52 AM From the mobile phone | Show all posts
Org bangang je yg menderma pada gon jeng ni...serupa rakyat bodoh derma pada Tabung Harapan
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 08:04 AM From the mobile phone | Show all posts
Kutip derma dari rakyat  byr bail. Nanti dpt balik duit tu boleh joli.
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 08:16 AM | Show all posts

Rate

1

View Rating Log

Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 08:17 AM | Show all posts
Nak tunjuk sokongan.

DAP berterusan main persepsi.
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 08:18 AM | Show all posts
DAP Komunis suka sangat main persepsi.
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 08:18 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 08:19 AM | Show all posts
muka-muka cina ...

cina patut dapat PR sahaj , dan tidak dibenarkan berpolitik.

Duduk saja dalam Malaysia.

Kalau berpolitik akan jadi  mcm inilah peluang konon untuk menubuhkan negara DAP sendiri.

cina bukan nak keluar dari Malaysia tetapi mrk nak usir Melayu keluar dari Malaysia.

Sedar ke tidak sedar???

Comments

:(  Post time 9-8-2020 01:39 AM
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 08:20 AM | Show all posts
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 08:20 AM | Show all posts
DAP ni rancang demi rancang , akhirnya kecundang.

mesti mrk xtahu nak buat apa dgn raja-raja Melayu selain drp pergi bunuh saja utk hapuskan satu badan penting yg membentuk negara Malaysia.
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 08:21 AM | Show all posts

Jangan beri dia RM10


Jangan beri dia apa-apa pun

suruh isteri dia gadai beg beg hermes ,birkin semua tu .
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 08:21 AM | Show all posts
Betty konon...nama asal  Chew Wing Gam  saja !
cisssssssssssssssssssssss
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 08:23 AM | Show all posts

Masa dia peluk amoi lain mana nak tunjuk weiiiiiii

tunjuk masa peluk Betty

Betty pun masa peluk lengchai lain mana ada nak tunjuk weiiiiiiiiiiii

Drama weiiiiiiiiiii


DAP dan persepsi sudah tidak laku lagi!!!!!!!!!!!!!!

Orang sudah tahu !!!!!!!!


Booooo booooooooo booooooooooooooooo  toh.
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 08:47 AM From the mobile phone | Show all posts
MontanaHannah replied at 8-8-2020 08:23 AM
Masa dia peluk amoi lain mana nak tunjuk weiiiiiii

tunjuk masa peluk Betty

Hahaha.. Menangis la ayamPH kena dgn ang.. Lepas tu ada meroyan weiii.. Jaga2
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 08:49 AM | Show all posts
sarah82 replied at 8-8-2020 08:47 AM
Hahaha.. Menangis la ayamPH kena dgn ang.. Lepas tu ada meroyan weiii.. Jaga2

Aku panggil ayamPH , Sayanggggggggggg

nampak mcm dia suka panggil dia mcm tu

tp akulah yang termuntah pula
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 09:39 AM From the mobile phone | Show all posts
sarah82 replied at 8-8-2020 08:47 AM
Hahaha.. Menangis la ayamPH kena dgn ang.. Lepas tu ada meroyan weiii.. Jaga2

Macam aku kena la... Bertubi2 mn ntah apa2 serang aku
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 09:40 AM From the mobile phone | Show all posts
Fans dia mesti tlg nye.. Cina ni semangat tlg bangsa dia kuat..
Reply

Use magic Report

Post time 8-8-2020 09:46 AM From the mobile phone | Show all posts
Sure ada punya Melayu yang bagi duit

bangang dulu dah kena kencing konon hutang 1 trillion

sekang kena kencing lagi
Reply

Use magic Report

You have to log in before you can reply Login | Register | Facebook Login

Points Rules

 CARI App
Get it FREE Google play
 Twitter
 Instagram
cari_infonet
FOLLOW
Copyright © 1996-2020 Cari Internet Sdn Bhd All Rights Reserved(483575-W)
Private Cloud provided by IPSERVERONE
Advertise with us
Quick Reply To Top Return to the list